Varför jag älskar mitt jobb

Datum: 2011-03-20 | Tid: 17:39:00
Det är inte på grund av den superduperawesomebra lönen (inte!), de otroligt pissiga arbetsuppgifterna eller de extremt obekväma arbetstiderna som jag ideligen går tillbaka och ställer mig bakom kioskdisken. Hela anledningen till  varför mitt jobb kan vara det bästa som finns är många.

Vi har till exempel en sån otroligt sammanhållning och är mer som en familj än ett gäng arbetskollegor. Man vet att det är sant när till och med cheferna märker av det.

En anna sak är att vi får arbeta när vi vill i princip, så vill vi ta ledigt en månad så är det inget som hindrar dig. Eller kanske det faktum att vi har världens bästa AW's, på de dagar när det inte borde vara någon form av fest, vilket gör att det är lättare att röra sig i Stockholm (enda negativa är väl att tunnelbanorna slutar gå på vardagarna. Men det är ett minor problem.

Kombinera detta så kanske ni förstår varför mitt jobb är det bästa.

Fredag
Jobbar på My Chemical Romance, efter att jag bytt plats med Sturken. Börjar ångra mig i mitten när jag inser att hockeyn kommer att sluta tidigare, men kämpar mig igenom ändå. När de kör Cancer står både jag och sötKalle i extas och nästan i tårar. Kommer iväg skitsent men drar ner till hotellet ändå, sätter mig gnäller lite på livet och sen bär det av till Spit. Where else? Det ballar ur och Nico kan fortfarande inte prata så han kommunicerar via sms. Dansar lite, får öl spilld på mig men fortsätter ändå. Hamnar på Spy Bar (HUR FAN GICK DET TILL? CURT?!) av någon anledning, men det var ju så där halvkul. Cool inredning dock.

Nej men oj, Ivar är asfull och Stoffe insisterar på efterfest hos honom. Ivar däckar, vi ritar på Ivar för det är skitkul och som payback och lyssnar på halvbra musik som jag betsämmer. Skriver ett skitinlägg mitt på morgonen! Sover på golvet, sover i soffan! WIHO


Lördag
Vaknar upp hos Stoffis gör oss i ordning och drar till jobbet. Kör Rise Against och har ibland skittråkigt och ibland skitmycket. Sitter och brevväxlar med baren och skickar fina komplimanger och sexuella inviter. Slutar, åker med Therese hem till Therese. Powernap på soffan och sen världens mest spårade AW so far med en däckad Bruno som blir våldtagen med en dildo i mun av alla andra, förutom Nico som blir arg och försöker få bort alla, och jag och Agnes som sitter i de bekvämaste fotöljerna och inte finner situationen så komisk i vårat nyktra tillstånd (nu talar jag för henne, jag tyckte det var hilarious)

Sammanfattningsvis så älskar jag mitt jobb för att vi spårar! Hela dan, varje da'!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0