Fylla i nykterhet?

Datum: 2011-04-19 | Tid: 17:33:02
När jag promenerade från bussen hem till tristessen i hemmet så tänkte jag på André. De må verka konstigt att jag skulle tänka på honom så där helt utan kontext, men faktum är att något han har sagt har printat sig in i mitt huvud och jag kan helt enkelt inte släppa det.

Som de flesta vet (i alla fall de som läser den här bloggen, eftersom det består av 90% vänner och bekanta, kan jag tänka mig) så har jag fått någon form av knäpp i huvudet om att jag inte ska dricka alkohol. Eller snarare att jag inte vill dricka, något som har uppenbarat sig för mig efter den där väldigt jättedåliga kvällen på Marion's.

I alla fall, poängen är att jag följer med ut ändå, jag håller samma tempo och jag spenderar all min tid sittandes i en bar och tittar på när mina vänner häver i sig alkoholhaltiga drycker av alla olika slag. Vilket tar oss till det André sagt.

Vi satt på Treat en gång, dagen innan jag skulle åka till Thailand, och då hade han redan sagt det han sa en gång innan, men bara det faktum att han lyckades säga det igen gör det värt för mig att ta upp. Komplimenterande så sa han till mig att jag är en av de få personerna som går att tåla nykter när alla andra är fulla (Nu sa han ju det full och inte alls med de orden, men principen är densamma).

Detta har jag gått och tänkt på ända sen dess, och antagligen undermedvetet sen innan. Jag trivs nykter, jag har kontroll, jag vet vad jag gör, jag sparar pengar. Det finns egentligen bara positiva saker med att inte dricka alkohol. Där kan man tro att jag saknar att bara totalt lämna mig åt mina känslor och lustar, och det är där min tanke ligger just nu — jag gör det på något sätt utan alkohol. Jag blir galen, jag står och skriker av lycka, jag dansar som en tok, jag säger konstiga saker.

Betyder det att det är fel på mig som uppenbarligen är lika fucked up i huvudet nykter som alla andra är efter lite för många öl, eller betyder det bara att alkoholen är onödig om man har rätt inställning till livet?

För att vara ärlig tror jag att det är en blandning av båda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0