Jag känner mig så lättlurad

Datum: 2011-02-05 | Tid: 09:45:20
På morgonen när jag var liten var det alltid banrprogram på nästan alla TV-kanaler. Nu för tiden slänger femman in lite halvdana serier som de tagit från Disney Channel (vad hände med Sailor Moon? Pokémon?), men på nästan alla andra kanaler är det bara reklamer för sånna där coola produkter man tror sig behöva.


Men så här på morgonkvisten kände jag mig extra mottaglig för dessa, och det gjorde det inte bättre när den första reklamen som kom på var för ryggsmärtor. Det såg så otroligt skönt ut när maskin did its magic, och jag kunde verkligen känna känslan av hur ryggen bara rätar ut sig och hur all smärta försvinner.


Sen kom en reklam för en salladsskapare, och den verkade också så där asbra och något jag skulle kunna använda eftersom jag älskar sallad men inte att faktiskt göra den (eller någon annan mat heller för den delen). Det verkade så lätt och så simpelt och vips så hade man en freaking sallad klar att ätas.

Samtidigt som jag satt och förundrades över det magiska, så kom jag på mig själv, som mediestudent som nötat i tre år om hur viktigt det är att förhålla sig kritisk, att det antagligen bara var skit och att jag skulle förlora tusentals pengar om jag ens tänkte tanken på att beställa en.

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0