En utspårad utång i nykterhet

Datum: 2011-02-22 | Tid: 13:05:35
Igår jobbade vi på Hockeyn, och sen drog vi till Hotellet. Det var en ganska bra turn-out och det dracks och snackades (i mitt fall, vatten och tap tap revenge-spelande). Sen drog alla till Skeppsbar och jag tappade min mössa i taxin och blev fett otaggad, men sötOscar ringde till taxibolaget och bad dem kolla, de sa att de skulle göra det, men sen verkar ingenting ha hänt efter det. Nåja.

Vi satt på Skeppsbar till stängning och lite längre, och sen drog några till något ställe, men jag, Sturk, Stoffe, Nico, Ivar, Max och Marcus åkte hem till Marcus, för efterfest. Det slutade med skum honungsfärgad dricka till killarna (whiskey tror jag...) och vin till mig och Sturk. Sen kom shottsen, men eftersom jag med fortfarande färskt minne kommer ihåg hur det slutade senaste gången så var jag tvungen och avböja. Det spelades också musik. Från en cd-spelare!

Jag och Max satt istället och åt salta pingviner som Marcus hade ställt fram, och hade världens bästa ensidiga konversation om hur mycket saltlakrits är king. Sen helt plötsligt så var Sturk och Ivar borta och påväg hem klockan tidigt på morgonen, och jag stod och väntade på Stoffe eftersom vi skulle åt samma håll (tunnelbanorna hade börjat gå), men han satt och löste kinesiska pussel och var inte alls intresserad av att gå. Max stod och väntade på Nico som var stupfull och stod och såg sur ut (y u angry drunk?) och vinglade lite då och då. Till slut så drog Max, och Stoffe var nöjd och vi kunde äntligen börja röra oss hemmåt.

Kom hem runt halv sju, skuttade runt lite hemma, fick manligt sällskap i form av en hund som låg och mös mot mig tills jag var helt utslagen.

Kommentarer
Postat av: elin

men åh, mys.

2011-02-22 @ 14:04:07
URL: http://elinha.blogg.se/
Postat av: S

Jag håller med Elin.! Fan att jag alltid är trött och vuxen när dom sjukaste efterfesterna är

2011-02-23 @ 12:26:53
URL: http://noirblanche.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0