Sex dagar kvar

Datum: 2010-11-24 | Tid: 16:19:10
Det är sex dagar kvar på NaNoWriMo, vilket ger mig två reaktioner.

  1. Fan vad snabbt tiden går. Det är snart December. VAD FAN?!
  2. PANIK! PANIK! PANIK!
På något sätt så ligger jag fortfarande efter. Jag skyller på helgens och måndagens eskapader som inte gav mig tillräckligt med tid att skriva det jag bord e. Dessutom har jag i princip två dagar på mig att skriva klart de 13.000 ord som fattas för att jag ska kunna kalla mig en vinnare.

Varför två dagar? Det är ju sex dagar kvar? Kan bruden inte räk na eller, tänker ni säkert nu.
Och trots mina halvtaskiga betyg i matte, som mer beror på saknaden av entusiasm över ämnet, så är det faktiskt så jag kan räkna alldeles utmärkt och det är därför den här uträkningen skapar panik i hela min kropp. Jag har två dagar på mig eftersom mitt jobbschema blev hektiskt, vilket resulterar i att jag inte kommer att ha tid att skriva något på hela helgen, och måste snabbskriva de två sista dagarna i en sådan fart och med sådan trötthet att det knappast kommer att räknas.

Så nu har jag resten av den här dagen på mig, och sen några få timmar imorn innan jobbhelvetet börjar, och sen är det i princip kört.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0