Vad hände igår?

Datum: 2010-07-01 | Tid: 15:57:47
Igår var vi på Eclipse och det var jättestrul med biljetterna, eftersom en person inte dök upp och vägrade svara på sin telefon, eller höra av sig om att hon inte tänker komma, men det löste sig ändå till slut. Filmen var awesome, jag crushar lite på Jasper nu osv.



Sen åkte jag hem med David och hans kompisar, vi had världens diskussion om noshörningshorn  och David vägrade ge sig och inse att han hade fel, till och med efter att vi hade rådfrågat både wikipedia och 118 100.
Satte mig på bussen hem och insåg att jag faktiskt ville gå ut som Helena, Leone och Lina skule göra, så jag fortsatte åka in till stan igen (jag vet) och sen vidare till Gamla Stan. Vi satt och hängde på After, men det roliga var det som hände efteråt.



Vi gick och satte oss vid vattnet och åt chilinötter som jag hade köpt till bion men aldrig rörde. Då kom en and som vi döpte till Frank och matade med nämnda nötter, och denne and blev ganska halvtam. Så pass tam att den simmade runt våra fötter och låta mig mata honom. Vi fick sällskap av några killar som åt upp våra nötter av någon anledning, och sen när vi skulle gå insåg jag att jag hade tappat min kamera.
Förtvivlat springer vi tillbaka till den nu stängda baren, precis som några av vakterna kommer ut, och jag berättar det. Det visar sig att den vakten har kameran i fickan, och att någon brud hade lämnat in den. Mitt hjärta bultade så hårt och jag var så tacksam. Sen gick vi och kollade när bussen gick och det visade sig att det var en timme kvar, så vi gick till donken och käkade mat, och sen satt vi och kollade på solen som gick upp.



När vi gick tillbaka till busshållsplatsen så sjöng vi sånger om allt, och vi fick blickar från de få människor som satt där.
Vi blev bästisar med en duva som var blind på ena ögat vilket gjorde att man kunde komma väldigt nära honom utan att han reagerade. Vi döpte honom till Paul och hjälpte honom att få mat, i form av en cheeseburgare som låg på marken när vi kom, eftersom samtidigt som han var blind so var han skadad på ena benet och satt fast i något med det andra. Tyckte så synd om honom.

(Bilden är inte inzoomad)


Kommentarer
Postat av: lovisa

sv: visst är det äckligt!

2010-07-01 @ 19:57:57
URL: http://chaitjej.blogg.se/
Postat av: anne

En lång natt det där!



Himla tur att du fick tag på kameran! Men varför hade vakten den i fickan när han skulle gå? Var inte det litet skumt?

2010-07-01 @ 22:29:19
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Sabine

åh kan inte vänta tills att jag får se eclipse

2010-07-02 @ 11:55:05
URL: http://enibas.blogg.se/
Postat av: anne

Vi har varit med om säkerhetsvakt som plockade ur vår rygga när den stod på bussbolagets kontor när vi glömt den på bussen. Det finns nog alla sorter.

2010-07-02 @ 16:55:27
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Anonym

ha en toppenlördag! :) vad ska du göra idag?

2010-07-03 @ 02:24:25
URL: http://ewesgitarrkompis.blogg.se/
Postat av: Anonym

kul! jag ba chillar haha :D

2010-07-03 @ 21:34:01
URL: http://ewesgitarrkompis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0