Shrek - The final chapter

Datum: 2010-07-08 | Tid: 10:22:13


Jag och Bella var och såg på Shrek igår, någon random impuls och biljetter över.

Man tänker sig att efter fyra filmer så ska man ha tröttnat, karaktärerna ska ha tappat sig själva och blivigt enformiga och tråkiga. Vad gör man då för fjärde filmen? Jo man får huvudkaraktären att ifrågasätta sina val i livet och önska att han kunde få vara sitt gamla jag i en dag, varpå en liten gnomaktig sak lurar till sig dagen då han föddes och ändrar hela historien. Voilá, så har man samma karaktärer men med helt andra mål.

Humorn är precis likadan som innan, och det enda jag inte gillade, det var 3Dn, men det är mer för att jag har problem med 3D och snabba rörelser, och det försämrar kvalitén. Dessutom använde de inte funktionen till sin fördel, utan reklamerna var mer "är i en annan värld"-aktiga.

Men själva filmen kan jag inte klaga på.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0