Nytt projekt - Ownership

Datum: 2010-07-06 | Tid: 02:11:38

Nu när jag väntar på att Issues ska mogna till sig och bli redo för rättning, så tänkte jag att jag skulle distrahera mig själv genom att påbörja ett nytt projekt.

 

När jag fortfarande hängde på McFly-forumen (därav den halvt löjliga/halvt ascoola bannern) så skrev jag väldigt mycket fictions, och vissa av dem blev jag faktiskt väldigt nöjd med, även fast jag inte blev klar med 80% av alla historier jag påbörjade eftersom skrivprocessen var helt annorlunda (write a chapter, post chapter, write new chapter, post that chapter). Ownership är en historia som jag älskar, och idén kom från Bella och hennes liknande historia. Jag tänkte att jag skulle omvandla detta till en roman, förlänga kapitel, förklara bättre och bara förbättra kvalitén.

 

Basically så handlar Ownership om en helt annan värld. En värld som styrs av män, ägs av män och bebos av män. Kvinnorna finns där, men de har blivit så förtryckta och tappat värde att de nu används som slavar för männens sjuka och egoistiska begär. De har ingenting att säga till om, de har ingen rätt till åsikter eller känslor, de existerar numera bara för att tillfredställa männen.

 

Den är ganska dark och brutal, och är kanske inte något som små överhormonella kärlekskranka tonårsflickor skulle vilja läsa, men jag älskar den, och jag älskar huvudpersonen och jag älskar the bad guy eftersom han spelas av Dougie i orginalet (the fan fiction), och vem älskar inte Dougie liksom?

 

Men men, det är i alla fall vad jag ska göra nu när Issues är klar i alla fall. Wish me good luck!

PEACE


Kommentarer
Postat av: A

Jag vill läsa någon av dina färdiga noveller/fictions/böcker, skicka någon du år särskilt nöjd med till min mail? :)

2010-07-06 @ 08:48:07
URL: http://alexandramellin.blogg.se/
Postat av: Bella

YEEES

ME WANT TO READ!

Skriv... :D

2010-07-06 @ 11:29:56
Postat av: Anonym

jag skriver för fullt! waah

2010-07-06 @ 14:47:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0