Shiver - Maggie Stiefvater

Datum: 2010-08-10 | Tid: 17:02:07

Shiver följer fantasyandan som jag älskar så mycket. Denna gång försatte jag mig i en värld av varulvar/shapeshifters under en dag (Ja det tog ett dygn för mig att läsa ut den).

 

När Grace var liten blev hon attackerad av ett pack vargar som var nära att hungra ihjäl efter en kall och hård vinter. En av vargarna, den med gula ögon, räddar henne och hon blir besatt i dem. När Grace, nu sjutton år, får reda på att en kille i hennes skola blivit attackerad av dem ändras hennes värld totalt. Man ger sig ut för att skjuta vargarna och där kommer Sam, den gulögda vargen in i bilden. Han kommer till Grace's bakgård, blödandes från ett sår i halsen, och där börjar den romantiska historian som är Shiver.

 

Mysig story med små substories lite överallt. Påminner lite om Twilight i sättet karaktärerna är, speciellt de kvinnliga, men är ändå en helt annan historia som är värd att läsas. Fortsättningen på Shiver är Linger.

 


Kommentarer
Postat av: A

Jag köpte den idag! Ska läsa den i Kroatien tänkte jag :-)

2010-08-12 @ 17:26:23
URL: http://alexandramellin.blogg.se/
Postat av: Bella

Var den bra? Kanske kan man få låna? JAG HAR INGA BÖCKER ATT LÄSA ATM :/

2010-08-12 @ 18:35:01
Postat av: Kim

du får låna hur många du vill! ;) förutsatt att jag redan har läst dem ;D

2010-08-12 @ 18:39:55
Postat av: eroooticaaa

Hej! Kolla gärna in min nya sex & kärleksblogg. Det kan ju vara kul med något annorlunda, roligt och lärorikt:)

Där skriver jag verkligen om allt, och jag har en massa kategorier som för henne/honom, gästbloggare, sexnoveller, kontakta mig, veckans sexställningar, sextips och massa mer:)

2010-08-12 @ 18:55:30
URL: http://eroooticaaa.blogg.se/
Postat av: robin hood

Hejsan hejsan!

( jag är ett freak av piercing )

Undrar om du skulle vilja posta en kommentar och ge lite feedback om vad du tycker om min nya piercing :> den nya är cheeks :) ( nio piercade i mitt face och sex stycken kvar :> )

om du har lust med det så klicka här: http://robinhoods.se/2010/august/ny-piercing.html#comment

2010-08-12 @ 19:47:30
URL: http://robinhoods.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0