Saknad

Datum: 2010-10-16 | Tid: 13:59:20
När jag tog min morgoncigg (eftermiddagscigg more like it), så såg jag grannes katt komma farligt nära vårat hus. Närmare än vad den har gjort de tio åren vi har bott här. Helt plötsligt började jag tänka på Angel, och hennes hat för denna katt, och bild efter bild på hennes upplysta ögon och viftande svans dök upp. Minnena var så kraftfulla att jag nästan fick tårar i ögonen när jag insåg hur mycket jag saknar henne. Hade inte så mycket känslor för henne när hon var vid livet, hon var mammas ögonsten, men vi klickade aldrig riktigt som hon och mamma gjorde. Men nu, när hon inte längre finns där för att skruffa undan Undis för att få mer uppmärksamhet eller tassa iväg ett par steg när man släppte henne lös för att sen kolla bak för att checka att det var okej, då inser jag vilken underbar hund det var.

Och det menar inte att jag inte saknar Undis precis lika mycket, men deras sätt att dö på var olika. Undis dog av ålder, Angel dog för att livet bestämde sig för att göra sig själv lite svårare för alla i familjen.


Kommentarer
Postat av: Jenny

Va fint skrivet Kim, nu fick ju jag också tårar i ögonen...

Superfina vovvar, var och en på sitt sätt Undis o Angel. <3<3

2010-10-16 @ 14:15:15
Postat av: Jennifer

Nu bölar mamsen oxå....min älskade Angel...gud vad jag saknar henne <3

2010-10-16 @ 14:35:28
URL: http://norenfamiljen.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0