En afterwork som höll på tills nästa arbetsdag

Datum: 2010-10-06 | Tid: 17:59:19
Igår hade jag söta naglar och en rosett/mimmiöron som frisyr. Igår jobbade jag på Hovet. Igår gick jag till Hotellet efteråt med Elin och Sturk. Sen kom alla andra dit. Afterworken hade börjat. Trodde jag hade pengar på kortet, men det gick inte igenom, så när vi körde Pyramiden fick stackars Oscar betala för min, Elins och Sturks dricka. Bruno beställde in en back med öl, på något sätt frågade Stoffe chans på mig och jag sa ja. Vi var pojkvän/flickvän i fyra timmar eller så. Det började knaka i förhållandet när han sa åt mig att sitta på golvet.

Vi drog vidare till Oscar. Vi åkte till statoil och jag träffade Kalle som min mamma har berättat om. Som jobbar där och som de brukar träffa när de är där på nätterna. Återigen funkade inte mitt kort, så stackars Stoffe fick betala för mina cigaretter. Hemma hos Oscar hade vi två flaskor Captain Morgan och åtta liter cola. Vi spelade Förfesten (although...efterfest...you know). Vi kom inte ens halvvägs innan det eskalerade till något annat. Bruno och jag spelade som ett team, och jag blev såld till honom för en tjuga (mitt och Stoffes kärleksförhållande tog slut i den sekunden).

Jag fick också ett snuskig ord skrivet på min rumpa. Med en permanent penna.
Alla tappade bort sina saker också.
  • Bruno tappade bort sin vita påse med Converse in. De återhittades. Av mig. (Vi la dem på honom)
  • Rico tappade bort sin jacka. Den återhittades. Av mig.
  • Elin tappade bort sin påse. Den återhittades. Jag var delaktig! (haha)
  • Jocke tappade bort sina glasögon. Återhittades inte.
  • Jag tappade bort min värdighet. Återhittades inte.

Grabbarna gick in och lagade middag, bacon och pasta. Sen gick Oscar och Bruno och la sig. Har charmiga bilder och videos på det. Folk fortsatte att festa trots det. Men klockan närmade sig åtta och vi bestämde oss för att åka hem och kanske sova lte. Elin glömde sin påse, vi fick gå tillbaka. Sen visade det sig att hon glömt den på Hotellet, så vi fick åka tillbaka dit och hämta den. Vi kraschlandade hos Stoffe, köttade lite zombies med en kniv och kollade sen på Nyhetsmorgon.

Jag ville vara vaken för att se reportaget om Bob Hansson och hans jakt på gurun Babababa (yes, seriously). Samt den indiska tempeldansen de skulle visa. Men jag, liksom alla andra, däckade.

Vaknade upp efter två timmars sömn, åkte hem och sov lite till.
Jag älskar våra afterworks. De är, som Barney Stinson skulle säga. legendary.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0