Det är för mycket äventyr för att hinna med

Datum: 2010-10-02 | Tid: 20:13:36
Okej, så jag är en och en halv dag försenad med en story om vad som hände den där Torsdagskvällen. Inte för att någon bryr sig, och för att de som faktiskt bryr sig, redan vet. Det här är väl mer för att jag själv ska komma ihåg det om hundra år när jag kollar tillbaka på gamla bloggar. Hej Future Kim, hur är läget?

Anyway, var ju på begravning, och åkte till hotellet. Antiklimax eftersom ingen var där än. Jag satte mig ner och började skriva på en ny historia om död och vänskap, och satt i ungefär en timme eller så innan Sturk kom med sin vän Amanda. Först trodde jag att det skulle bli vi tre, men två sekunder senare (i princip två sekunder senare...direkt efter att Sturk frågat var alla var) kom Oscar in med Hänning och Amanda. För principen och lätthetens skull heter de från och med nu Amanda Blond och Amanda Brunett. Vi satt och chillade ett tag, och jag hade sms-kontakt med Elin. Sen trillade Saga och Malin in från event med sina två kompisar, och slutligen kom Stoffe, Wille, Nico och Mickis.

I princip alla frågade varför jag var så jävla uppklädd, och varje gång svarade jag: Har varit på begravning.
Alla verkade godta den ursäkten utom Wille som hela tiden kommenterade om det, och var övertygad om att jag hade klätt upp mig bara för det här.

Har varken ork, tid, eller minne att dra igenom hela historien, även fast den enligt mig är ganska komisk. Kvällen flöt på, och tillslut var det bara jag, Sturk och Amanda Blond, Stoffe, Wille och Nico kvar. Wille tyckte att vi skulle på efterfest hemma hos mig och jag sa nej, och vi slutade hos Stoffe med ett snabbt stopp på SevenEleven där jag och Nico fick i uppdrag och köpa groggvirke. Vi var säkra att de skulle köra iväg, men vi kom ut med En cola, en sprite en 3,5:a och en Ben&Jerrys (min) och åkte hem till Stoffe, vilket var fett random.

Vi fortsatte dricka och lyssna på skum musik. Jag försökte desperat bygga ett korthus och jag blev tillsagd att hålla käften även när jag inte sa något. Mitt korthus blev heller aldrig byggt för först slängde Nico en kapsylöppnare på det och när jag från ruinerna försökte skapa ett nytt hus så sparkade Stoffe iväg korten. Elakt.

Någon gång runt fyra så låg jag och kliade Wille på armarna eftersom han, efter att jag hade sagt till honom att det var bland det skönaste som finns, blivit beroende av det, samtidigt som jag försökte klia Sturk på armen (vi hade dragit igång det hela med ett fucked up "förspel" som Stoffe sa) och samtidigt spela Soduku på Willes mobil. Det gick inte så bra som jag hade tänkt.

Vid fem gick vi och la oss, då hade Wille tagit en taxi hem. Min klocka ringde vid tio och jag skynda hem för att bli Pioneer, vilket var helt värdelöst eftersom man senare fick hela helgen på sig och inte bara behövde vara en av de 10.000 första som registrerade sig, och sidan la av för att det var för mycket folk där.

Finns fler detaljer att hämta i mitt huvud, men det var i princip basen i alla fall.

Vårat hangaround!



Kommentarer
Postat av: Camilla

lite mer detaljer kan du väl dela ut i bloggen ;)

2010-10-03 @ 10:05:58
URL: http://kissthentell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0