The plot thickens

Datum: 2010-05-30 | Tid: 23:08:35
Arbetar med kapitel arton just nu, och håller på att skriva ner allting som kapitlet innehåller...En sak är säker, nu börjar det bli lite drama här.

Vet ni vad jag inte ser fram emot?
Att läsa igenom/ta bort/skriva om och göra andra nödvändiga saker innan boken faktiskt är klar!
Vet att det är ett måste, men jag hatar att döda mina älsklingar.

Vet i alla fall än så länge att en karaktär ska tas bort, en annan karaktärs kärleksintresse ska försvinna och att det ska bli fler familjeinteraktioner of some sort. Systern och huvudpersonen måste bråka mer för att framhäva deras förhållande och en skilsmässa måste hållas igående. Ett vänskapsförhållande måste skrivas om för att läsaren ska förstå att det är viktigt och jag börjar fundera på om det är för många stora karaktärer.

Det är så lätt att ha idéer och allt är bara så bra. Man skriver och man njuter av fantasin, men sen när det väl kommer till det stadiumet då det börjar bli seriöst, då måste man tänka om och tänka logiskt och den där fantasin hämmas på något sätt.


Kommentarer
Postat av: Marcus Å

Håller du på med en bok alltså? :)

2010-05-31 @ 06:37:48
URL: http://slipsens.blogg.se/
Postat av: Selena

Fin blogg!

Ställ gärna frågor på min frågesport! :)

2010-05-31 @ 13:56:16
URL: http://selenass.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0