Inte för att skryta men...

Datum: 2010-06-05 | Tid: 12:06:03
...jag har tagit studenten!

Haha, fyfan vad najs det var igår. Vi möttes hos Issa klockan 8 (vi kom senare eftersom jag och mamma var ute sent), och drack champagne och åt lite snittar och blev fotade tusen gånger. Sen åkte vi till skolan och samlades i ett klassrum, där jag visade min film för alla, och jag tror det blev en succé (i.e. folk grät). Sen bar det av till aulan för snack och sen lunch och sen mer aula innan vi fick gå tillbaka till klassrummet igen.
SEN VAR DET UTSPRING!
Shit vilken upplevelse det var. Att se alla folk stå och titta på en, samtidigt som man febrilt letade efter sin pinsamma bild bland havet av plakat. Det var riktigt coolt.
Vi sjöng och sen möttes jag av typ halva min släkt som stod och grattade mig. Fick miljarder saker hängda runt halsen, på gränsen till riktigt smärta, men jag kämpade tappert på.
Sprang in i skolan, hämtade datorn och väskan och sen bytte vi om till flaket.

Flaket...det var nog en av de bästa upplevelserna jag någonsin haft. I början var jag stressad för Bella och jag hittade inte och sen blev vi separerade av folkmassorna. Men till slut kom jag på och då var allt kanon. Det första som hände var att jag fick en öl hälld över mig när jag hälsade på grabbarna. Good times, som Fredrik säger. Detta fortsatte och jag var dyngsur i sprit men röjjde satan ändå. Mina fötter blev totalt misshandlade och var så smutsiga att när jag kom hem så fick jag stå och faktiskt fila bort en del smuts från hälen och trampdynan. Vi festade satan och brydde oss inte om någonting, under en period skvätte jag och Bella ner tre småtjejer som stod vid vägkanten, de verkade inte allt för sura över de, utan tjoade glatt och fnittrade lite. När vi var klara 2 timmar senare så gick jag med grabbarna till grusplanen. Skulle gå hem men tänkte pröva lyckan och se om det var någon där med en mobil så jag kunde ringa hem. Räddningen kom i form av en Chrippa som hälsade på mig genom att hälla öl på en nyss torkad mig. Sen fick jag låna mobilen och sen kom farfar och hämtade mig och tog mig till studentmottagningen!

Den var najs, jag var lagom packad när jag kom (kalasfull), och efter en dusch hade jag nyktrat till en hel del, och efter världens måltid blev jag trött, men jag höll i mig. Thea stal min mössa hela tiden och under en period matade hon mig med vad som var kvar på min tallrik.
Man fick ju presenter också, och jag fick awesome stuff.








Sen drog jag till Helena och Hannan där de var och satt och vad ännu mer kalasfull tills jag blev så trött att jag faktiskt la mig för att sova en stund. Kände att det var fett oparty och gick hem. Det var kallt också!


Det var min studentdag det. Det var AWESOME!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0