Twelve day challenge

Datum: 2010-12-19 | Tid: 14:47:00

Någonting jag alltid har haft är smeknamn! Och många!

Ett par har varit vanliga, som Kimman (från när jag var yngre och som jag avvänjde alla mina släktingar från när jag var tonåring och tyckte det var barnsligt), Kimsan, Kimpa och Kimmo

Sen har vi de där ovanliga smeknamnen, de som faktiskt är roliga att ha (mestadels av tiden). Dessa är följande (med beskrivning);

  • Sünshine - Ett smeknamn från högstadiet, kom på det med min bästa vänn Angelika som nu heter Natalie (lång historia)
  • Xïmzï - Min fd. vän Marcus kom på detta. Marcus var en datanörd, i brist på bättre ord, och han tyckte det var kul att leka med prickar över i:na
  • Kitty - Självvalt av mig eftersom jag var så "kattig"
  • Katten - Elins påhitt, vet ej varför
  • Katt-Kim - Issans påhit när jag under de första dagarna i skolan sa att man kunde äta katter i en lek (jag fick blackout och tänkte inte alls på typ vanliga saker som kassler eller karameller)
  • PundarKim - Också Issans påhitt, kommer inte ihåg varför
  • Mikkas - Martin gav mig det här smeknamnet genom en serie av förklaringar (Mitt namn baklänges = mik och sak baklänges = kas, och kvinnor är objekt, alltså saker, och jag är tjej...ja...)
  • Kina/Kinesen - Sagt av alla människor som inte förstår att jag är korean, eller de som vet om de, men jävlas ändå
  • Chip-Kim - Jesper (den onde jäveln) har gett mig det här smeknamnet, och på något sätt spridit det över arbetsplatsen. Tydligen så ska Chip stå för Chip Chop, vilket tydligen något som ska representera asiater (tjing tjong, hallå?) och jag är ju en "chip choppare" så Chip-Kim blev det. Jag ser ingen logik i det hela och vägrar ta åt mig förrän det finns en. (Annars finns det ju Chippie också, något som jag tycker låter bättre)
  • Koreanen - Syftar på mitt ursprung, sagt med kärlek (hoppas jag i alla fall, annars går folk och förolämpar mig utan att jag vet om det!)
  • Gul - Det finns tre Kim på mitt jobb, en svart, en vit och en gul, ganska logiskt att man inte orkar säga Kim Gul, Kim Vit och Kim Svart, utan bara Gul, Vit, Svart. Jag är Gul om ni inte förstod det xD
  • Kimonoh - Det finns ett radioprogram som hetter Mammas nya kille. Där säger en kille Kimooonooh på ett jätteirriterande sätt. Lankillar som lyssnar och som är äckligt irriterande i sånna där saker = doomed. Fast jag diggar'e
  • Kimberly - Jag ville alltid förlänga mitt namn när jag var yngre, så att Kim kunde vara mitt smeknamn istället. Då var det just Kimberly som var det bästa alternativet. Sen i gymnasiet började Hannan kalla mig det.
  • Norre - Jag heter Norén i efternamn, Norre rimmar på snorre, ganska uppenbart
  • Trosa - Vi var väldigt vulgära, och det var en BH också...har i princip aldrig använt detta. Hannans är roligare
  • Kimbob(b) - Jag gillar att säga ordet Bob, det ringer så mysigt på tungan. Kimbob var mitt alias för Zombie Slayer-jaget som spelade Resident Evil med Krullis i typ 30 timmar innan spelet fuckade upp sig vid den sista bossen och vi bestämde oss för att aldrig mer spela det.

Kommentarer
Postat av: Helena å Hannan

Dude, du glömde Kimono, Kimberly, Norre, Trosan och Kim-pim!! Å juste Kimbob!!

2010-12-20 @ 11:38:47
Postat av: Kim

hahah fan! XD



får lägga till dem

2010-12-20 @ 13:33:05
URL: http://eclecticwords.blogg.se/
Postat av: Anonym

Kimpan, när du var liten

2010-12-21 @ 17:53:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0