Twelve day challenge

Datum: 2010-12-18 | Tid: 17:36:00

Ordet ecelctic är det engelska ordet för eklektisk (som är en beskrivning av en person som "saknar egenart och som rör sig med lånade idéer och motiv). Jag anser inte själv vara en sån person, men jag gillar ordet eclectic och samtidigt så tror jag att allting som sägs och görs i världen, alla idéer och "motiv" måste ha kommit på tal tidigare av någon annan person (jag menar kom igen, vi är ca 6,8 miljarder människor på jorden, ingenting kan vara så unikt att någon annan aldrig har tänkt tanken förut). Så inte ens böcker och historier är orginal utan bara någon som råkat komma ut med den först!

Och så är eclectic words bara någonting som fastnade. Man ska inte läsa allt för mycket in i det hela!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0