Saknas: Morfar

Datum: 2010-12-17 | Tid: 15:40:33


Mamma berättade idag att ljusen i vardagsrummen brinner för morfar. En morfar som jag aldrig träffade i en sådan ålder att jag faktiskt kan komma ihåg det, som jag aldrig lärde känna. Tydligen är det exakt 18 år sedan han dog och lämnade så många efter sig.

Jag kan på något sätt inte känna samma sak som jag är säker att till exemepel mamma eller mormor gör. De kommer ihåg honom och sörjer hans bortgång med att tända ljus, men jag då? Varför brinner ljusen även i mitt rum? Jag hade ingen möjlighet att känna sorg när jag var så pass liten, jag hade ingen möjlighet att på något sätt ens veta vad som hade hänt. Jag har växt upp med en morfar som är död. Och det är det jag tror att jag tänker på idag. Jag sörjer att jag aldrig fick en chans att veta hur det var att ha en morfar.

Kommentarer
Postat av: ellinor

fin blogg :D

2010-12-17 @ 21:38:55
URL: http://ellinorwemaan.blogg.se/
Postat av: Sara

Tackar ju inte nej om det bjuds ;D haha!

2010-12-18 @ 02:55:20
URL: http://svisch.blogg.se/
Postat av: En i folkdansen

Fint skrivet! Kände din morfar och han var mycket lycklig och stolt att han fick se och "lära känna" dig en liten stund.

2010-12-21 @ 16:12:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0