Dag Två - Turistandet

Datum: 2010-08-05 | Tid: 17:32:27
Vi bestämde oss för att dag två skulle bli våran turistdag! Dels för att vi ville få det överstökat, och dels för att adaptern jag köpte för att kunna använda svenska eluttag inte funkade, så det fanns ingen möjlighet att ladda kameran eller andra saker (förutom min mobil, hade en engelsk laddare från min och Camillas resa). Så dag två gick vi upp i lagom tid, åt frukost och begav oss sen ut to London town för att leka ovetande och turister. Jag hade sett det mesta när jag varit där med farmor, men nu var det en helt annan upplevelse eftersom vi åkte tunnelbana och buss och gick till de olika platserna.


Vi började med Starbucks och gick sedan från Notting Hill Gate mot Paddingtong. Bara det att vi gick åt fel hål och gick mot Kensington istället...Det slutade med att vi fick ta tunnelbanan upp till Paddington. Efter det så åkte vi till Picadilly Circus där det var något jippo utanför en bank, och det var två killar, utklädda till vakter som stod och dansade medan någon annan delade ut ballonger. Eftersom vi var turister så var vi tvunga att föreviga denna händelse med en bild.

Vi gick vidare ner mot Trafalgar Square (tänkte bara på Jamie T's låt Pacemaker) och gick förbi en riktig turistbutik. Tog ett kort med mannen vid dörren som också var utklädd och gick in och posade med en bil, kollade på saker osv. Gick ut igen och tog kort med Spiderman, och med en typisk engelsk telefonkiosk (vi tog turistandet väldigt seriöst). Väl vid Trafalgar Square så åt vi lunch och satt där med alla andra människor och lyssnade på någon gospel-grupp som sjöng för cancern.

Gick vidare mot ze Parliament och Big Ben, och sen mot Buckingham Palace. Efter det var vi så trötta på att bara åka omkring och se på saker så vi åkte hem, fräschade till oss eftersom vi skulle ut på en typisk engelsk pub den kvällen.

Dock gick det inte alls som planerat, vi hamnade i Soho (med flit den här gången) och blev "uppraggade" av två bögar som fick med oss in på en gayklubb. Vid ett någon gång bestämde vi oss för att hitta en straight bar eftersom (och jag quotar mig själv) jag behövde någon som raggade på mig!

Vi kom inte längre än till baren bredvid efter att ha gått ett varv och kollat utsikten. Helena fick migrän och vi kompromissade, och vi stannade till två. Jag dansade med tre killar (varav en hade flickvän) och fick ganska bra kontakt med dem. Sen när vi skulle gå så följde två av dem med oss till bussen och vi snackade. Jag med killen som hette Dominic (som jag hade spanat på) och Helena med Andrew.

Det var mysigt and all that men sen kom bussen och förstörde och vi båda satt trötta på bussen hem, fick byta i Hammersmith och sen ta ännu en buss.

Men det var sweet.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0