Dag Ett - Resan dit

Datum: 2010-08-05 | Tid: 16:24:22
Jag förklarar detta bättre med en bild

Detta är Twitterconvon jag sysslade med innan jag lämnade landet. Övertrötthet på exalteringen av att åka till ett annat land gjorde oss gott, men de andra människorna ont. Vi var otroligt jobbiga, men vi tyckte det var kul så det spelade ingen roll!

 

Vi landade i Munchen och då var vi ännu tröttare. Helena lärde mig hur man utalade diverse tyska namn, och jag har kommit fram till att det är ett skumt språk. En timme senare satte vi oss på planet mot London och där sov vi typ hela vägen. När vi kom ut möttes vi av en man som höll upp ett papper där det stod Helena Viking-Holm. Det var våran taxi! Vi hoppade in och åkte till hotellet i Acton. Vi blev tildelade två rum istället för ett gemensamt, men det funkade ändå.

 

Det första vi gjorde (med tanke på att klockan var...well eftermiddag) var att skaffa Oyster cards, och sen åka in till centrala London. Vi gick till North Acton Station och det tog sin lilla tid. Åkt direkt till Primark och shoppade, och till HMV! (Och vi kunde konstatera att deras tunnelbanesystem är jobbiga, och att tunnelbanorna är dödsmaskiner!)

 

Åkte hem igen, kollade på brittisk TV (♥) och åt middag från resturangen som tillhörde hotellet (som var en friterad kyckling-resturang) och som också var det stället där vi åt frukost.

 

Helt slut från dagen och allting som hänt, så gick vi och la oss tidigt. Jag läste igenom Attitude (en bögtidning), och dregglade lite över bilderna på McFly som gömde sig däri. YUM

 


Kommentarer
Postat av: emelie

sv: I knoooow <3 <3 <3

hahahaha, så du påstår att han är en bättre bakgrundsbild?! :O

2010-08-05 @ 17:09:08
URL: http://emeliewallins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0