Kick-Ass kicked ass

Datum: 2010-04-16 | Tid: 20:21:29


Till att börja med måste jag säga att jag trodde att filmen Kick-Ass skulle vara en komisk lite barnslig film som skulle vara charmig och mysig att kolla på, likt Spider-Manfilmerna i sina fightscener.

Oj, så fel jag hade.

Filmen var brutal och blodig med svordomar och en elvaårig flicka som massmördar utan problem. Den var mer lik Sin City än Spider-Man och är, precis som SC, baserad på en serietidning. Detta kan verka avskräckande för några (och det är absolut ingen film man tar med småbarnen och ser om de inte redan är så pass våldsskadade att blodet inte skulle vara något problem för dem), men filmen var helt i mitt element och föll mig väldigt bra i smaken.

Dessutom var det inslag av High school (en filmgenre som jag i hemlighet avgudar) och det obligatoriska kärleksgnabbet (som gjordes roligt med rykten om homosexualitet), och dessutom var humorn precis som jag ville, ganska torr och väldigt stel, vilket för mig är kärlek!

Så Kick-Ass totally kicked ass, enligt mig!

 


Kommentarer
Postat av: A

Nu vill jag se den!!

2010-04-16 @ 20:26:00
URL: http://alexandramellin.blogg.se/
Postat av: It´s you and me ! - Smycke- & Dekor tävling pågår !

Gör du denna fredags kväll då ? :)

2010-04-16 @ 20:40:58
URL: http://itsyouandme.blogg.se/
Postat av: emmyg

åh tack :D

2010-04-16 @ 21:27:17
URL: http://jonesochgiftet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0