a night to remember

Datum: 2010-04-02 | Tid: 01:19:21
Spelningen var awesome, men jag återkommer om det, för vi har en resa in att berätta. Och tiden innan spelningen.
Oh yes!

Det började med när jag satt på bussen. Jag satt längst bak och minded my own business, så att säga. Det satt ett gäng tjejer framför mig som pratade och var allmänt tjejiga. Jag kollade ut genom fönstret ett tag, och sen kollade jag tillbaka rakt fram, och jag satt så att jag såg tjejen i sätet närmast gången. Hon höll på med sin mobil, och när jag kollade ordentligt, eller hade kollat ett tag så såg jag att hon hade en bild på en kuk framme. En enorm jävla bamsing. Av någon anledning började jag flina och tänkte på Ted's naked woman laugh.



Anyway. Jag visste redan innan jag ställde mig i kön att det var no way in hell att jag skulle hinna komma in utan att betala. Och det visste grabbarna innan mig också, som roligt nog inte ens visste vilka det var som spelade.
"Jag tror de heter, Do you feel offended, yeah?"
Jag höll på att skratta ihjäl mig när jag hörde det. Nära, men det blev tyvär inget pris i smarthet. Sen höll de på att snacka om att de skulle säga att de kände bandet (i samma veva som bandets namn var helt fel kom på tal), och när de fick reda på att bandet var brittiska så började de prata om att snacka engelska.

Kille 1: Men då måste vi ju ha brittisk accent!
Kille 2: ÄSCH! Det spelar ingen roll. Bara man pratar bra engelska så! Vakterna är så dumma, så de fattar ändå inte.

Jag hade lust att säga till dem, med min superexcellent brittiska accent (eller inte) att det faktiskt inte är så jävla lätt som man tror, men jag stod och flinade för mig själv istället.

När jag kom in så stod jag ensam och blev jätteglad när Jamie T's Sticks n' stones spelades. Så glad att jag började sjunga med!
Sen såg jag också världens smalaste tjej. Och då menar jag verkligen VÄRLDENS SMALASTE.
Har aldrig sett någon med så tunn midja förut. Det var nästan läskigt!


Själva spelningen var awesome, det var som Pendulum och Hadouken! blandat till ett superband! (Spotify eller Youtube them!!) Jag låter dock de två filmklippen jag spelade in, tala för sig själva!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0